Izvleček / Abstract
DAVČNI CILJI NA RAVNI POLITIKE PODJETJA
TAX GOALS AT THE CORPORATE POLICY LEVEL
Mag. Lidija Hauptman, asistentka za področje računovodstva in revizije
Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta
Izvleček
UDK: 336.271:65.011/.012
Na primeru mariborskega modela integralnega menedžmenta bomo predstavili, kakšen pomen imajo davki na oblikovanje temeljnih (davčnih) ciljev na najvišji upravljalno-vodstveni ravni v podjetju. V prispevku navajamo spoznanja tujih avtorjev o davčnih ciljih in predstavljamo, kako lahko davki pomembno vplivajo na sooblikovanje temeljnih (davčnih) ciljev na najvišji upravljalno-vodstveni ravni v podjetju. Vpliv davkov na oblikovanje temeljnih (davčnih) ciljev opredeljujemo po naslednjih dimenzijah: usmerjenost ciljev k interesnim udeležencem, razvojna usmerjenost ciljev, ekonomska usmerjenost ciljev in družbena usmerjenost ciljev.
Ključne besed: Davki, davčni cilji, politika podjetja, temeljni cilji.
UDC: 336.271:65.011/.012
This research paper stems from the “integral management planning model” developed by the University of Maribor and deals with the role of taxes in forming tax goals at the corporate policy level. The paper cites findings of different authors about tax goals and shows how taxes affect tax goals at the corporate policy level. The impact of taxes on the corporate policy level is studied through four dimensions: the orientation of goals from the point of view of participants, the development point of view, the economics point of view, and finally the social point of view.
Key words: taxes, tax goals, corporate policy, fundamental goals.